درباره قبول سرپرستی بذر

درباره سرپرستی بذر از زبان رئیس بانک ژن منابع طبیعی ایران

بانک ژن منابع طبیعی ایران بذور ۴۸ هزار منطقه کشور را نگهداری می کند. ما از تمام دوستداران طبیعت درخواست می کنیم با قبول سرپرستی بذور بانک ژن منابع طبیعی به ما کمک کنند تا از بذور جمع آوری شده نگهداری کنیم. البته مهمترین هدف ما فرهنگ سازی حفاظت از طبیعت ایران است. با این کار ما می خواهیم مردم را با خطر جدی که گیاهان را تهدید می کند آشنا کنیم. شما می توانید سرپرستی بذر را به عنوان هدیه به دوستان و عزیزانتان هدیه بدهید. در این طرح شما از وضعیت بذر یا گونه مورد حمایت تان مطلع خواهید شد.

بذور بانک ژن منابع طبیعی، بذور گیاهان طبیعی هستند و نگهداری از آنها راحت نیست و ما نمی توانیم ریسک سپردن آنها به افراد را بپذیریم. در بانک ژن منابع طبیعی بذور در شرایط بسیار خاص و زیر نظر افراد متخصص نگهداری و احیاء می شوند. حساسیتی که بانک ژن منابع طبیعی نسبت به تک تک بذرهای موجود در سردخانه هایش دارد ضمانت نجات گونه های گیاهی ایران است.

در قبال این حمایت، شما یا کسی که شما مایل هستید، یک گواهی رنگی به همراه عکس گونه مورد حمایتتان را دریافت خواهید کرد

بانک ژن منابع طبیعی ایران برای نجات گونه های گیاهی طبیعی به حمایت شما نیاز دارد. بذر گیاهانی که در بانک ژن نگهداری می شود توسط مردم کاشته و نگهداری نمی شوند. بنابراین با توجه تغییرات آب و هوایی، تخریب طبیعت، تغییر کاربری اراضی طبیعی به ویلا و مزرعه، بهره برداری بیش از حد از گیاهان برای چرای دام و گیاهان دارویی و خوراکی، امکان از بین رفتن گونه های طبیعی بسیار زیاد است.

حمایت از بانکهای ژن در تمام دنیا توسط مردم و انجمن ها و بنیادها صورت می گیرد. برای مثال Adopt a seed را سرچ کنید آن را در باغ گیاه شناسی لندن (کیو) پیدا می کنید. سرپرستی یک بذر در انگلستان سالانه ۲۵ پوند است. در آمریکا مبلغ تعیین نشده یعنی به کرم فرد ارتباط دارد. حتی افراد برای بانکهای ژن ارثیه به جا می گذارند

تعداد بذرهای بانک ژن آنقدر زیاد شده که اعتبارات فعلی اصلا کافی نیست. مانند کشورهای دیگر خوب است ما هم نقشی در حفاظت از گونه های گیاهی داشته باشیم.

ارزش بذور بانک ژن غیر قابل انکار است زیرا بسیاری از گونه‌های گیاهی که ما بذر آن را از ۴۸ هزار نقطه این سرزمین جمع آوری کردیم در آن منطقه به دلایل مختلف از بین رفته‌اند.

اگر بانک ژن منابع طبیعی از این گونه‌ها حمایت نکند!

اگر شما از بانک ژن منابع طبیعی حمایت نکنید!

چه خواهد شد؟

به امید اینکه روزى تمام گونه هاى ایران در معرض خطر انقراض نباشند.

وبه امید روزى که تمام گیاهان در معرض انقراض یک سرپرست داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.

Visits: 396